Khamis, 8 September 2011

Warta generasi ke 2 ...kampung Anggerik..

Halaman ini adalah sebagai maklumat untuk generasi ke 2 kampung anggerik. Di sini akan diceritakan tentang aktiviti dan kemajuan yang sedang atau telah dicapai oleh anak2 generasi ke 2 kampung tersebut. Sebagai salah seorang anak kampung , saya amat berbangga untuk berkongsi pandangan dan pendapat dengan anak2 warga kampung anggerik yang lain..

Kampung Anggerik Jengka Satu..

 Kampung Anggerik adalah merupakan kawasan tanah rancangan felda yang pertama memenangi kes tuntutan penjagaan ladang dari pihak felda.Namun tidak semua peneroka menguruskan sendiri ladang sawit.Ada sesetengah yang menyerahkan pengurusan ladang kepada pihak felda technoplant..Walaubagaimanapun masyarakat kampung senentiasa aman.Perkara ini dapat dilihat di majlis walimatulurus mahupun maljis2 lain.Walaupun berbeza pandangan politik kebanyakkan para peneroka dapat beramah mesra.keadaan hanya agak panas apabila tiba waktu pilihanraya kerana masing2 akan cuba mempertahankan pendirian..setelah itu keadaan kembali tenteram.

Kampung Anggerik terletak diantara bandar termerloh dan jerantut.Bandar yang menjadi nadi utama adalah bandar pusat jengka yang kini telah ditukar nama kepada Bandar Tun Abdul Razak Jengka oleh Perdana Menteri malaysia pada hari peneroka peringkat kebangsaan yang lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan